Důlní doprava

Pro horizontální dopravu vytěžené horniny, rudy nebo dalšího materiálu byla v dole používána kolejová doprava. Trať tvořily dubové pražce (železné jen v místech, kde netekla agresívní důlní voda) s kolejnicemi s tehdy běžným rozchodem 600 mm.

K dopravě důlních vozů se používaly dieselové (BND30) a elektrické akumulátorové lokomotivy. Součástí tratí byly výhybny a místa pro údržbu strojů, tzv. lokoremízy. Zde se stroje opravovaly, mazaly, doplňovalo se palivo (nafta), a v případě akumulátorových lokomotiv se zde dobíjely články a dolévala destilovaná voda.

Důlní vozy pro dopravu rubaniny byly uzavřené („hunty“), pro dopravu dlouhých materiálů, jako třeba výdřeva, potrubí a větrací potrubí („lutny“) to byly vozy klánicové („klaničáky“), pro dopravu jiných těžkých věcí (čerpadla, ventilátory, součásti strojů) plošinové vozy, a pro dopravu mužstva na vzdálené dílo tzv. rikši též torpéda (vůz DM12) .

Doprava, č. 1
Doprava, č. 2
Doprava, č. 3
Doprava, č. 4
Doprava, č. 5
Doprava, č. 6
Doprava, č. 7
Doprava, č. 8
Doprava, č. 9
Doprava, č. 10
Doprava, č. 11
Doprava, č. 12
Doprava, č. 13
Doprava, č. 14
Doprava, č. 15
Doprava, č. 16
Doprava, č. 17
Doprava, č. 18
Doprava, č. 19
Doprava, č. 20
Doprava, č. 21
Doprava, č. 22
Doprava, č. 23
Doprava, č. 24
Doprava, č. 25
Doprava, č. 26
401
401
previous arrow
next arrow
Doprava, č. 1